Tuesday, October 21, 2008

Shoppingtips!

Solyanka Bar i Moskva är ett grymt (budget)ställe, det har jag nog skrivit förr. Riktigt gott, billigt, schysst musik (ofta bra band) och cool lokal.

Häromdagen visade Katja mig, till min stora glädje, Solyankas trendiga minibutik som erbjuder lite trevlig och uppiggande shopping på nåt slags avskalat "svenskt" vis, i anslutning till restaurangen.

Svenska Hope och andra roliga märken säljs av en slickad kille med smala byxor, som hämtad från nån mediebar i Stockholm. (Men varken restaurang eller butik har ngt med Sverige att göra om jag förstått det hela rätt.)

Tips, alltså.

(Adress: 11, Solyanka st., Metro: Kitai Gorod eller Taganskaya.)

(PS: Ni som brukar mejla mig och fråga om Moskvaguider osv - jag har lagt upp alla guider här på bloggen tidigare, här kommer de igen! Vagabond, Elle, Escape360.) (Med risk för börskraschrelaterade förändringar i utbudet)

Dessutom såg jag att Aftonbladet lagt upp några av mina (mer allmäna kanske) tips, kan ju också kollas in, här.

No comments: