Wednesday, August 27, 2008

Konsekvens: Just nu längtar jag efter ohälsan - Russia - here I come!

Som ett led i mitt nya liv har jag börjat med yoga ("släpp ut tårarna", "tårar är ögon som svettas", "lev nu, känn! "älska din kropp", "yoga är ett sätt att förhålla sig till livet" osv osv osv).

Och som ett led i mitt nya liv där yoga ska vara en naturlig del av tillvaron, framförallt i Ryssland, har jag alltså förberett det hela med lektioner i Sverige - för att överhuvudtaget fatta ett jota när jag ska stå i hunden och krigaren (yogaställningar, för den oinvigde) och svettas med ögonen på ryska.

I alla fall. Mitt nya liv innebär bland annat yoga på onsdag och torsdagmorgnar (för att undvika att spendera pengar och hälsa under tisdags-och onsdagskvällarna).

Resultat so far: Jag är helt utpumpad. Har huvudvärk. Sover 12 timmar per natt. Orkar ingenting. Skjuter upp telefonsamtal och intervjuer och är sentimental (och detta utan att de stora tankarna om livet kommer till mig.)

"Slaggprodukter som ska ut", säger syrran, min yogaguru. "Och du kanske har extra mycket slaggprodukter som ska ut", tillade hon försiktigt.

Konsekvens: Just nu längtar jag efter ohälsan: pigg och glad och med kroppen fylld av slaggprodukter - Russia - here I come!

No comments: