Monday, September 24, 2007

Bad smell is no more
















Jag har ju ofta ondgjort mig över lukten i Moskva. But bad smell is no more. Vilket antagligen betyder att perioden då varmvattnet var avstängt i Moskva för alla utom de med varmvattenberedare (ungefär från maj till augusti) är över.

Döm alltså om min förvåning när varmvattnet inte fungerade under två dagar förra veckan.

Självklart! Nu får amerikaner och alla andra med fördomar om Moskva vatten på sin kvarn resonerade jag surt medan jag lyssnade till Jeff som fällde kommentarer som:

"It's no problem for Sissi, she has a family tradition of not taking showers that often"

"Let's boil some water"
Osv.

Så jag ringer Jonas som rådfrågar kollegan Oleg, som låter som om att det är en självklarhet att vattnet ska vara avstängt i två dagar.

Men på (den inte direkt uppseendeväckande stora) lappen (som jag till slut hittar) står det klart och tydligt 1 dag. Inte två.

Ännu ett av alla dessa mysteries of Moscow som jag aldrig kommer att förstå mig på.


No comments: