Tuesday, September 18, 2007

Min ryske taxichaffis gillar inte Ikea



















Alltså, jag älskar Ikea.

Men jag låtsades lite bli sur när Jonas föreslog att jag skulle ta mig an "mardrömsuppdraget" som vi skjutit på sen vi flyttade in i mars: att åka till Ikea och handla prylar och avsluta dagen med att storhandla (till 1/1o-del av priset jämfört med inne i stan) på nån fransk kedja där absolut inte alla varumärken finns (vilket alla säger) och där man bara kan handla med cash (vilket hade kunnat sluta med att Yuri hade behövt låna ut pengar till mig, vilket nog skulle ha gjort hans fru lite ledsen eftersom hon hade en gedigen önskelista - jag skojar inte - Yuri shoppade 80 ägg).

Men till skillnad från mig, så gillar inte Yuri Ikea:

Det började lite enkelt:


Jag blir lyrisk över att ÄNTLIGEN hitta LJUS. Alltså stearinljus. Man kan bli glad för mindre. Alltså köpte jag ljus så vi har tills vi pensionerar oss.

Yuri: "Do you like romantic dinners?" Haha. (Inte surt, inte hånfullt, mer åt det vänliga hållet).


Jag letar efter randiga kuddar:

Yuri: "Take with butterflies instead"! (Otåligt)

Snäll och skrattar lite gör han alltså inledningsvis, men efter 6 timmar tröttnar han:

"Kina, promise me, next time you want to go to Ikea, you go with my wife. I'm tired. Very tired. And I don't like shopping".

Kina: Do you want a hot dog from Ikea?

Yuri: No I want to eat at home.

No comments: