Wednesday, May 7, 2008

Min så kallade söderhelg





























Inspirerad av de tre göteborgare som mejlade mig och sa att de var "lite mer söder" och därför inte tänkte gå på någon av de nattklubbar som jag tipsar om i mina Moskvaguider, bestämde jag mig för att den här långhelgen skulle bli söderanpassad. En rejäl utmaning i en stad där mellantinget mellan misär och glamour faktiskt inte är särskilt.... söder. Och det som skulle kunna vara söder, finns det helt enkelt inte tillräckligt mycket av.

Nåväl. Så här gick det:

- "Vi ses kl halv 8 på Ritz Carlton", messade Jonas några timmar innan långhelgen skulle börja.

- Dagen därpå hängde vi med Eva och Filip till Moscow Country Club, slog några slag på rangen och kryssade mellan Ferraris.

- På kvällen åt vi dock middag med Henrik och Malin på avslappnade Juan Jacques och rökte därefter vattenpipa. Lite bohimskt var det allt. 1 poäng.

- På lördagen gick vi till ett gäng butiker jag länge haft på min "to do lista", bland annat Galantereja OGI som säljer vintage, coola smågrejer och utvalda plagg av unga designers. Söder helt enkelt. 1 poäng. (Krivokoleni per. 10)


- Men helgen avslutades med ett besök på oligarkfavoriten "Tsars Hunt" i Moskvas Djursholm, Barvhika. Det blev ett rejält sjöslag tillsammans med Eva och Filips kompisar Andreas och Finin Ver Steegh.

Det var min söderhelg, det. Ett totalt misslyckande.

Bilder uppifrån och ner:
- Ritz Carlton
- Moscow Country Club
- Söderpipa på restaurang Water vid Chisty Prudy.
- Tsars Hunt

No comments: