Thursday, May 15, 2008

Sekreterarhjälp




Jahapp. Då var det dags igen. I går fick jag diagnosen: tennisarmbåge och axel med säck (nåt sånt). Åtgärd: Tre kortisonsprutor, ingen träning och inget skrivande med höger hand på 10 dagar. Undrar hur jag ska förklara detta för mina redaktörer? (Skriver nu m vänster. Det går sisådär snabbt).

En kompis mamma som är läkare tror att alla har det som hon, dvs att hon dikterar och en sekreterare skriver. Hur gör du när du skriver?, frågade hon sin dotter, min kompis. Jag skriver själv, svarade hon. Mamman såg oförstående ut. Kanske kan vara nåt, i alla fall. En sekreterare.

Drick champagne med vänster, tipsade Bisse. Du kan ju dricka vin med vänster hand, sa Tessie. Bra tips som jag inte har några som helst problem med att följa.

(Tack alla supervänner som fixar middagar och luncher och fredagsöl och gud vet allt när jag är hemma).

No comments: