Wednesday, December 19, 2007

Buggaboovagnar och lattepappor

I Moskva bor det ca 17 miljoner människor. Det är folk och bilar överallt, det är halt, trångt och du tar dig över vägen med risk för ditt eget liv. I Stockholm bor det 2 miljoner och det enda som eventuellt kan hindra dig när du ska ta dig över vägen är alla dessa barnvagnar. Och det är först på plats i idylliska Stockholm som det blir påtagligt hur sjukt mycket mer man hinner med i en småstad.

Följande hann jag med tisdagen den 18 december:


- Vakna totalförkyld eftersom min pappa på snålt fyrtiotalistvis slagit av värmen i deras lägenhet. Och nej, jag visste inte hur jag skulle göra för att sätta på den igen.


- Äta frukost med en kompis och gå igenom gårkvällen.


- Springa in i 17 000 Bugaboobarnvagnar med nyförlösta lattepappor och lattemammor.



- Läsa DN med huvudnyheten "Så här ammar svenska kvinnor"



- Jobba flitigt i 3 timmar.



- Klippa håret.



- Äta lunch med Karin Röse och Fredrik Lemmel och lilla Alexandra Lemmel (i en Buggaboovagn)



- Stöta på halva bekantskapskretsen julklappshetsandes på Kungsgatan på väg till Ebbas lägenhet där jag jobbar eftersom pappas bredband bara funkar för pappa.



- Jobba 2 timmar till.



- Gå till mitt förr-förra jobb för att göra en intervju min gamla chef. Som var en timme försenad.



- Äta middag med Lena von Segebaden och Malin Ermedahl.



- Ta en drink med EbbaEast.



I Moskva hade jag hunnit med följande:



- Vakna.



- Träna.



- Äta lunch med någon: 4 timmar tur och retur lägenheten.



- Jobba 2 timmar.



- Äta middag.

1 comment:

Anonymous said...

70-talister kan uppenbarligen inte justera värmen på elementen!