Friday, December 7, 2007

Jag tycker nog att det är sunt om Du blir lite blasé

Det här får låta hur som helst, men härom dagen erkände jag för mamma att jag den senaste tiden nästan känt mig lite blasé på all den luxus som Moskva erbjuder i form av middagar hit och dit på tjusiga ställen (orkade t ex inte ens äta upp skaldjuren på GQ i lördags/åt bara Камчаткаkrabban/tittade inte ens i menyn utan beställde det vanliga till huvudrätt "moschna pauschusta black cod" osv).

Tur att jag har en mamma med bägge fötterna på jorden i alla fall.

Mejl:

"Jag tycker nog att det är sunt om Du blir lite blasé, det går ju heller inte att bara äta"sötsaker" jämt. Gå in på nätet och fördjupa Dig i Yin och Yang och filosofin omkring denna för kinesen självklara syn på tillvaron så får Du du än en gång en påminnelse om vikten av BALANS i tillvaron."För mycket och för litet skämmer", säger man i Sverige."

Följs upp av ett sms:

"Är man svensk så står det plötsligt klart i främmande miljö".

No comments: