Tuesday, June 3, 2008

Det här med Marc Jacobs rea

Under några veckor nu har jag smugit runt i Marc Jacobsbutiken på ultisa Petrovka och spanat in en brun väska som jag planerar att köpa NÄR DET BLIR REA eftersom de rear så bra här i Moskva (senaste kollektionen halva priset osv).

Eftersom rean förra året startade i början av juni, trodde jag fåfängt att den även skulle starta i början av juni i år. Men nej då. Dessutom vägrar de att svara på frågan när rean börjar, de mumlar och undviker min blick.

"Its a secret when the sales period starts", sa Victoria och Elena, två ryska tjejer som jag fikade med i går, med allvarliga miner.

I söndags kom Vincent och Carro med en lysande idé. De föreslog att jag ska muta mig till svaret. Helt enkelt skicka över 1000 rubel till nån ur butikspersonalen och samtidigt väsa: "When does the sales period start?"

No comments: