Sunday, June 15, 2008

Logomaffian är i stan

Är i Sverige. Följande saker brukar jag tänka när jag anländer till Stockholm.

1. Gud va litet det är.
2. Gud va härligt det är att andas frisk luft.
3. Gud vad alla ser exakt likadana ut! Som mer eller mindre coola varianter av prinsessan Madeleine eller Nina i The Cardigans - hela bunten.

Så därför reagerade jag först inte när jag ser tio vitklädda personer på långt håll. Ju närmare de kom såg jag att alla hade vita byxor och vita t-shirts/linnen och röda/gröna Gucciskärp. När de kom ännu närmare noterade jag stilettklackarna och de lååånga naglarna. Men det var först när jag hade gruppen precis framför mig som jag såg Luis Vuittonväskorna. Och förstod. Jag hade att göra med ryssar som uppenbarligen anammat den svenska modellen att tryggast är vi likadana.

No comments: