Thursday, June 5, 2008

Topplista! Moskvas bästa ceasarsallader

I princip alla restauranger i Moskva erbjuder ceasarsallad, alldeles oavsett om det är en italiensk, uzbekisk, kinesisk eller svensk restaurang. Moskvabor älskar ceasarsallad, det kanske har med det att göra.

Och jag som trodde att jag hade tröttnat på ceasarsallad efter att år ut och år in tuggat i mig restaurang Combos variant på Karlavägen 108, där min tidigare arbetsgivare satt.

Pyttsann! Jag är lika förtjust som tidigare. Så pass att jag härmed listar top fem Ceasarsallader i Moskva.

1. Ceasarsallad. Denis Simachev Shop and Bar. Stoleshnikov pereulok, 12, bldg. 2.
2. Ceasarsallad. Café des artistes. Kamergersky pereulok 5/6.
3. Ceasarsallad. Scandinavia. M. Palashevsky per. 7 (tverskaya 19)
4. Ceasarsallad. Volkonskys. Flera adresser, bland annat: Ulitsa Marosejka.
5. Ceasarsallad wrap. Prime Star. Flera adresser bland annat brevid Volkonskys på Ulitsa Marosejka.

Bottennapp:
McDonalds (inte som hemmavid, inte).
Mi Piace (synd, bra restaurang i övrigt).

No comments: