Tuesday, May 26, 2009

Det är inte mitt fel att det går 50 servitriser på två matgäster

Hyatt Ararats takterass får också plats på listan över takterasser och uteserveringar värda ett besök en varm sommarkväll i Moskva. Jag var där i går kväll. Det var gott, trevligt och personalen var trevlig* och uppmärksam - men i vanlig ordning alldeles för uppmärksam:

En gång för alla: Snälla ryska servitriser och servitörer: Я хочу сначала доесть!

JAG VILL ÄTA UPP MIN MAT INNAN NI RYCKER BORT TALLRIKEN FRÅN MIG!

- Jag vill inte behöva känna mig löjlig och snål för att jag vill just det - äta upp allt som finns av den svindyra maten. Är det för mycket begärt?

- Jag vill inte behöva svara på frågan Kofie ili chai (kaffe eller te?) samtidigt som jag febrilt försöker njuta av min sista tugga.

- Jag vill inte behöva känna mig stressad över att ni ska ha någonting att göra på jobbet - det är faktiskt inte mitt fel att det går 50 servitriser på två matgäster.


*Normalfallet är att servitriserna och servitörerna är sura/apatiska - men däremot snabba med att uppmärksamma tallriksstatus, på Hyatt är de i alla fall trevliga och uppmärksamma.

No comments: