Tuesday, May 26, 2009

Ett pr-inlägg om mitt projekt

Nu har jag träffat J, phD Candidate på University of Californa at Berkley som är här i Moskva för göra researach om "the challenges firms face when doing business in Russia". Han ville träffa mig för att få mina "advice and insights regarding the Russian business community..."

Well, perfekt för mig och mitt projekt att därmed få ta del av den här trevlige Berkleyforskarens advice and insights, kan man ju tycka om man vänder lite på det hela.

Han berättade att alla han inledningsvis intervjuade var "convinced he was a spy" och "worked for the CIA".

Och så pratade vi om den ryska privatiseringsprocessen, begreppet "black PR" och om "the use of "technical experts"" och jag kände att jag gick ifrån träffen på det hemska caféet Coffee House (när det gällde val av café hade han iaf inte någon koll) som en smartare person.

No comments: