Monday, May 4, 2009

Die Sheremetevo 2, die











I fredags var jag på väg till Sthlm (och till SandhamnSanna Bendz möhippa – så det gick verkligen ingen nöd på mig. Var dessutom fortfarande på ruskigt gott humör efter den mycket roliga Valborgstillställningen hemma hos Tomas och Hanna, bild), men, några saker konstaterade jag trots det goda humöret:

- Andrei hade missbedömt probkaläget till flygplatsen: ”Det kommer ta minst 3 timmar dit”, sa han. ”Vi måste åka kl 14!” (planet går 18.20 och det är tre mil till flygplatsen). Fick honom att gå med på att åka kl 15 – och det var ju tur det eftersom resan tog knappt 20 minuter. Flygplatsen Sheremetevo 2 är en ungefär lika rolig som Skellefteå flygplats om man säger så.

- Jag köper en grekisk flygplatssallad för 400 rubel bara för att konstatera att den innehöll en (1) osttärning (samtidigt som Jonas och Chris T ringer från Aists takterass). Bredvid mig står en man (som verkar vara någon slags vaktmästare), eller står och står, han svajar, dygnrak är han och går in i mitt bord tre ggr så att datorn nästan välter.

No comments: