Wednesday, May 20, 2009

Frisörtips - eller "Jag e rätt kinkig, vill inte ha gult eller grönt när jag slingar."

En av de vanligaste frågorna per mejl jag får (i egenskap av Moskvabloggare), (förutom när jag ombeds agera kurir åt några anonyma svenskar som vill sälja en tavla till R. Abramovitj), är den om var jag går till frisören. (Intressant, med tanke på mitt genuina ointresse för min sk "frisyr").

Så här brukar jag svara de som undrar (tur att jag känner Torun Larsson mao, hon kan sånt här).

"Hej!

Jag har bara besökt en frisör en gång, Toni and Guy (halvdyrt och inte såååå bra kanske, men helt ok, är inte så kinkig).

Skulle jag t ex bleka slingor eller permanenta mig (jaja), skulle jag bry mig mer, därför har jag mejlat en kompis som är mer van vid ryska frisörer.

Hon skriver:

"Jag har testat salongen på Mariott Hotel på Tverskaja vid Mayakovska, hon var bra, men dyr. Aldo coppola var också dyrt, men bra. Jag e rätt kinkig, vill inte ha gult eller grönt när jag slingar. Frisörsalongen på Bolshoya Nikitskaya ungefär vid Coffemania är ett annat tips."

Slutsats: Om du inte vill betala en förmögenhet och är beredd på att ta en liten, men dock, risk, är Toni and Guy eller Expat Saloon (med engelsktalande personal) nog de säkraste tipsen. Annars skulle jag välja något av de dyrare alternativen. Eller vänta tills du åker till Sverige".

Lycka till!"

No comments: