Monday, February 18, 2008

Om att bli bortklippt

Fick just ett facebookmeddelande från min Uppsalakompis Lisa Möller som skrev: ”Såg programmet om Carolina Gynning i Moskva och tänkte på dig...”

Precis. Tänkte var ordet. Inte såg. Jag blev ju nämligen bortklippt! Mycket väsen för ingenting, med andra ord. Tur att jag var i sus och dus i Val D’Isere och hade annat att tänka på (som att överleva tex, se blogginlägg nedan).

Och apropå public service (nu sändes ju inte Gynningprogrammet i public service direkt, men ändå) kan jag meddela att en journalist från Sveriges fina radio intervjuade mig i morse med anledning av artikel om ryska entreprenörer som jag skrivit. (Ska sändas (om jag kommer med, alltså) i nåt ryskt program, så det blir nog inte så ”stort”.)

”Säg nåt på ryska avslutningsvis”, sa Irina, journalisten. ”Da svidanja”, sa jag. Hej då, alltså.

Kanske blir jag bortklippt även den här gången.

No comments: