Friday, February 1, 2008

Precis lika mycket "hö hö, bröst, bilar och brudar" som om jag hade varit i Borlänge

Kan meddela följande:

- Är i La Grave i Frankrike. La Grave anses av många vara en "jävligt cool skidort", just eftersom det egentligen inte är någon skidort. Allt är off pist och det finns en enda lift. Alltså är det en massa svenskar här (med massa utrustning och inte så lite attityd, som sagt). Men jag trodde att coola svenskar i La Grave någonstans skulle vara lite annorlunda än coola svenskar i Chamonix eller Borlänge.

Hit kommer skidgräddan liksom.

Men jag kan meddela att så är inte fallet. Har just kommit ut från en testosteronfylld bastu (det är bara män här) och trodde att jag skulle ha något kul att meddela efteråt. Nix. Det var precis lika mycket "hö hö, bröst, bilar och brudar" som om jag hade varit i Borlänge.

- Sen kan jag meddela att star stalking i Bel Air/Beverly Hills i hyrbil med Nevadanummerplåt är ungefär lika populärt som tysk nummerplåt i Frankrike.

Har för övrigt en teori om varför ryssar gillar Frankrike så mycket, men sparar den tills jag har fått än mer kött på benen.

No comments: