Monday, February 4, 2008

Volvobussar till Krasnaja Poljana?



















I La Grave var det massor av snö och strålande sol (tror kanske att jag upplevde mina bästa skiddagar nånsin).

Men - i vanlig ordning föregicks himmel av helvete. Vi skulle boka guide och blev placerade i en grupp. Och när jag blir placerad i en offpistgrupp med okända skidåkare går jag igenom olika faser, den här gången följande:


Fas 1. Stress. David, Stefan och Staffan heter våra gruppkamrater. Det betyder att det är svenskar och att de därmed är seriösa, duktiga åkare med avancerad utrustning och teknik. Und so weiter. Skit. Kommer jag klara det?


Fas 2. Jippie! De var absolut inte gamla, men åtminstonde 10 år äldre än oss = jag är ung och stark, det här kommer greja sig.


Fas 3: Ha! Vi har varit i alperna en vecka, "gubbarna" (42 år) kommer från en årlig gubbträff i Sälen.


Fas 4. Hmmmm.... Stefan, Staffan och David är läskigt bra skidåkare.


Fas 5. Det enda som avslöjar herrarnas ålder är följande kommentar: "Vi får ju hoppas att nåt "lajvband" spelar ikväll, att det inte är nån discjockey som spelar skitmusik".



Stefan, Staffan och David jobbar alla på Volvo Bussar i Göteborg och är mycket intresserade av skidåkning. Min gissning är därför att inför vinter-OS 2014 i Krasnaja Poljana, Ryssland, kommer Volvo Bussars ledningsgrupp att vara intresserade av att tillgodose orten med busstransporter till och från anläggningen. Och inför det kommer det att behövas en hel del rekning på plats.


Men det är bara en vild gissning från min sida.

No comments: