Sunday, November 2, 2008

Det går inte att lära gamla hundar sitta

Förra några veckor sedan: På väg hem till Moskva från en grym helg i NYC. Tänker: Men nu får det ändå vara slut på onyttigheterna. In med: Träning, friska promenader (well, så friskt som det kan bli i den här stan), ansiktsmasker och The Economist på kvällarna.

Måndag, tisdag och onsdag är jag i jetlegsdimman. Torsdag äter jag 1/2 kg rysk kaviar (som Filip fått av en affärsbekant bör tilläggas) och dricker champagne (det hör fanimig till) med Eva och Filip.

Fredag går jag på en spontan fredagsöl och är semi-martyr för att mitt nya, hälsosamma liv ska börja, det låter nämligen så trist, det hör jag ju.

Lördag: Det här går ju utmärkt! Carro och jag går på rysk banja och skrubbas rena med alger av en naken kvinna och efteråt äter vi kycklingsallad och yoghurtglass och gråter oss igenom Sex and the Cityfilmen.

På måndagen är jag utmattad eftersom jag har sovit så mycket och ätit så nyttigt. Sen ringer syrran och berättar att hon går på en tre veckors detox (hej då kaffe, vitt bröd, socker och alkohol) och att resultatet hittills är huvudvärk och ballongmage och att det inte är något att rekommendera.

Jag tror på henne. Och på mamma; yin och yang och lagom är bäst brukar hon säga.

No comments: