Tuesday, November 25, 2008

Rysk kris över

Min Rysslandskris ("Jag kan inte bo i ett land där det enda vi gör är att gå ut och där jag har nakna tjejrumpor upptryckta i ansiktet på vartenda jävla ställe jag är på") är för tillfället som bortblåst.

Var i Stockholm och laddade energi och gick på två tjejmiddagar, tre luncher och tre familjeträffar, var på Jonas fantastiska syster Anna Nordlanders disputationsfest ("Transplantation av stamceller..." nåt sånt. Fråga inte, tack), flyttade ut från ett sommarställe och två hus i raketfart, handlade på Acne och promenerade runt på på stan utan att gå in i folk (några hundra barnvagnar går man ju in i förstås, men inte ens det kunde irritera mig).

Och så skickade jag ett (fyndigt, tyckte jag själv) sms till Jonas med följande text: "Nu när jag går här i Stockholm och betraktar alla latteföräldrar så tänker jag att en rysk lap-dance då och då till och med kan vara nyttig för hälsan."

No comments: