Tuesday, October 30, 2007

Jag kämpade med tårarna, tyckte oerhört synd om mig själv

För kanske tredje eller fjärde gången blev jag av med väskorna på jävla skitflygplatsen S2 i Moskva. Dagen hade ju iofs inte börjat bra:

- Ditt plan är inställt. Din nya rutt är Sthlm-Köpenhamn, Köpenhamn - Riga, Riga -Moskva. SAS-kvinnan såg oberörd ut.

10 timmar senare i Moskva är alltså väskan borta. Jag kämpade med tårarna, tyckte oerhört synd om mig och om mina nya kläder, vårt hyreskontrakt, alla nyinköpta böcker och kamerautrustning osv som ligger i en av väskorna.

- Kan jag få kopia på alla papper (6 st till antalet) som jag skriver under, frågade jag till slut med tjock röst. Så att jag den här gången kan få ut pengar från försäkringsbolaget.

- Nej, vi har varken fax eller scanner eller kopieringsmaskin, svarade lost and found-kvinnan.

Och datorer fick vi för en månad sen. International airport! La hon till och skrattade högt.

No comments: