Wednesday, October 17, 2007

"The Russian police is not like the British"

Ryssland har tydligen vunnit nån fotbollsmatch mot England (säger jag som, citat: "Ja, absolut, jag kan allt om fotboll, jag vet vad alla fotbollsspelare heter i allsvenskan och självklart i landslaget och jag hejar på Real Madrid i de internationella ligorna" osv. Inget av detta stämmer).

(Oj då. Nu fick jag just reda på det visst var en EM-kvalmatch som Ryssland vann. Heja!)

Nåväl.

Ryssland vann och glada ryssar skriker på gatorna och fyrverkerier bränns av.

Kul.

Jag skrattar också åt ett inslag på rysk tv tidigare i dag (enligt Oleg). Fritt översatt:

Polisman:

"I think the English huligans (5000 engelsmän såg tydligen matchen här i Moskva) should take it easy here in Russia because the Russian police is not like the British. And the Russian prisons are not like the British ones, either".

No comments: