Tuesday, October 16, 2007

Konversation med en taxichaufför

Taxi-Yuri kör mig till flygplatsen för att ta planet till NYC. (Om New York nedan!)

(Ps: Har du möjlighet att välja föreslår jag att du inte flyger med Aeroflot (i alla ära, i normala fall) från Moskva till NYC, men det har ju inte med det här och göra).

I vanlig ordning känner Yuri sig tvungen att prata fast jag inte vill prata hela tiden (fast snart kan jag formulera hela meningar på ryska, och då ska jag minsann prata).

Konversation:

Yuri: Kina, have you been to Thailand?

Jag:
Yes. You?

Yuri: Yes. I didn’t like. I’ve been to Bali.

Jag:
Did you like?

Yuri: Yez. Very much. People said " Mr, mr, mr, what do you want what do you want" all the time.

Yuri: My sister lives in Dubai.

Jag: Have you been to Dubai?

Yuri:
No, I don’t like Arabs.

Jag: Hmmmmmmm…..

Yuri: Kina, are there a lot of niggers in NYC?

Jag:
YURI!

Yuri: Kina, do you like Americans?

Jag: Yes.

Yuri: I don’t like Americans.

OSV

No comments: