Sunday, October 21, 2007

Turklyx


















Var på Rixos (luxus) spa i lördags.


Det var ju inte direkt billigt och småmuttrandes satt jag väl och skyllde detta på Jonas i vanlig ordning (som ändå skulle betala) när jag hör en en man prata på turk-skånska:

"Är ni svenskar? Jag älskar Sverige! Jag bodde i Malmö i femton år! Malmöborna kallade min mamma för svartskalle, fast hon är helt blond, men jag älskar Sverige!"

Och det hela slutade med att han (han var lämpligt nog manager of the spa) bjöd på inträdesavgiften, uppgraderade oss till King's and Queens luxus-svit och bjöd oss på färska frukter - nej inte päron och klementiner - utan färska hallon, jordgubbar och blåbär.

Och så visade han oss runt i det 5000 kvm stora spakomplexet med egen sandstrand, snörum och olika bastusorter - och sålde på oss lyxiga behandlingar.

Komiskt:

Jag dyker upp i det gemensamma rum där Jonas och jag ska få ett turkiskt bad (se bild med bubblor). Där ligger Jonas spritt språngande naken med en liten, liten sjal över "höften". Han såg skräckslagen ut.


Obs, det är inte vi på bilderna...

No comments: