Tuesday, March 18, 2008

Livet, here I come again

Men kan du åka metro med kryckor i Moskva? frågade en kompis häromdagen och rynkade på näsan. Det är väl ingen som visar hänsyn där?

Men då kan jag berätta att moskvabor i alla fall är bra mycket trevligare än stockholmare. (Iofs åker jag inte längre metro i Moskva, men det är av helt andra skäl).

Tror du att en stockholmare ställer sig upp när jag med ett lidande ansiksuttryck stapplar in i t-banan med mina kryckor? Tror du att någon håller upp dörren för mig? Eller att någon erbjuder sig att ta sig till mig för möten istället för att jag ska tvingas halka runt i blötsnön med två bångstyringa pinnar?

Nä, just det.

En tanke har dock slagit mig. Människor svälter. Jag går på kryckor i tre veckor. Det kanske finns annat att bry sig om.

Så. Nog med lidandet. Idag börjar mitt nya liv och på torsdag åker jag till Åre och nästa onsdag slänger jag kryckorna. Livet, here I come again.

1 comment:

Per said...

Tjenare!!

Hur står det till??

Är i Engelberg och det TOK snöar- så sjukt bra åkning=)

Kram kram