Monday, March 24, 2008

Precis som vanligt


























Tillbaka från Åre där jag, liksom de senaste 7-8 åren, har spenderat en helg tillsammans med familjen Lemmel och Ebba med fler. En helg i Åre betyder att jag vet exakt vad jag kan förvänta mig, för egentligen har ingenting hänt under de senaste 7-8 åren värt att notera. Allt är nämligen precis som vanligt (förutom att Lemmels har fått barn, att jag i år agerade krigsmartyr pga min knäskada och att vi med oss i sällskapet hade två charmerande 22-åringar, Ulrik och David, som helt självmant valde att hänga med oss hela helgen).

Precis som vanligt betyder:


- Att all ledig tid som inte tillbringas i backen spenderas på nattklubben Bygget.


- Att Fredrik Lemmel för varje år som går förfinar sina barnpassningsmetoder. Tydligen funkar babywatchern mellan Werséns och boendet på Bysshuset.


- Att vi spenderar generande mycket tid åt att analysera "vem som fick i sig mest" kvällen innan.


- Att vi går på "efterfest". Den här gången hos ingen mindre än Markus Larsson. Han i alpina landslaget. Stort. Mycket stort.


- Att vi gnäller över garderobstvånget på Bygget.


Osv.

No comments: