Thursday, March 13, 2008

Rysk kärlek

Man kan ju få skrivkramp för mindre. Saker som kan orsaka skrivkramp kan vara:

- Att bli censurerad.
- Att inte ha något att skriva om.
- Att vara så sjuk att man inte kan ta sig ur sängen utan att det känns som att man kört ett vasalopp med 40 kilo på ryggen och några extra på knäna.

Det är alltså väldigt synd om mig. Har förutom ett paj knä åkt på en monsterförkylning och har legat i sängen i 4 dagar och plöjt hela säsong 2 av Grey's fantastiska Anatomy. Och irritationen över hur jag skulle bli behandlad på flyget från Moskva till Stockholm i morse (japp, då var det dags att skaffa nytt visum, bara att hålla tummarna) visste inga gränser - redan innan jag ens satt i taxin ut.

Så när jag istället får hjälp från de mest oväntade håll på Moskvas flygplats började jag gråta av förvåning. Stora, starka björnar till ryska män bar mina väskor, jag fick stå i en speciell invalidkö, fick tre egna säten i nån slags plusklass och jag behövde varken ta av skor eller stödskena i säkerhetskontrollen.

Det är rysk kärlek, det.

1 comment:

Anonymous said...

Har du slutat med din "ryska blogg" Gör inte det, skriv mer!!!
Katja