Friday, March 28, 2008

"... men dom gillar oss och skojar hela tiden om Poltava och att dom spöade oss där".

Jo, jo, jag har förstått att man kan bli attackerad av björnar även i Sverige (Expressens löp: "29årig man: Björnen var jättestor"). Men risken verkar trots allt vara något större i ryska Kamchatka än på Östermalm. Och vem är i Kamchatka? Jo, min man. Och har jag någon aning om han har blivit uppäten av en björn, eller inte? Svar nej. Jonas tycker nämligen inte om att chitchatta i telefon, han svarar sporadiskt på mejl och skickar sms av karaktären: "allt bra".

Men nu har jag fått ett mejl. Så, för er som är intresserade av att åka heliskiing i Ryssland, 11 timmar med inrikesflyg från Moskva (och riskera att bli uppäten av en björn), så här funkar det:

"Dag 3 åkte jag och Fille på skotersafari bara han och jag med guide, helt galet kul för dom har inte riktigt samma regler här och vi hade helt splirrans nya skotrar. Skulle åkt upp på vulkanen, rätt galen grej men fick vända en bit upp pga väder - åkte i skogen och hoppade, åkte på väggar i flodbädd etc. fantastiskt kul och jätte jätte jobbigt. Igår körde vi med ett ryskt gäng som vi blivit inbjudna till stor ära tror jag då de är en tight grupp och hänger bara med sina egna, men dom gillar oss och skojar hela tiden om Poltava och att dom spöade oss där. "

No comments: