Monday, September 1, 2008

... det kändes som om hela Moskva generalrepade i trevlighet som om inför ett OS eller nåt sånt

Mjukstartade Moskvaåterkomsten med kräftskiva i skärgården tillsammans med trevliga Moskvavänner och andra i lördags, tack för den festen, mycket härligt! Men trots uppvärmningen förväntade jag mig ändå det värsta, dvs att min väska för femte gången skulle vara spårlöst försvunnen, att resan hem från flygplatsen skulle ta, säg fyra-fem timmar pga probkan, trafikstockningen, och att det skulle snöa. Och så vidare.

Icke.

1 september 2009 och det kändes som om hela Moskva generalrepade i trevlighet som om inför ett OS eller nåt sånt:

- Två chokladbitar till kaffet på flyget.
- Fler pass- och visumkontrollanter - att ta sig in i landet gick som en dans.
- Knappt ingen trafikstockning.
- Jaja, det regnar nu och temperaturen når hela vägen upp till 8 grader, men på torsdag ska det bli 25 grader och sol igen!
- Jag beställde hämtsushi och i hämtpåsen lång allt som jag hade beställt också.

1 comment:

Blogger said...

If you're searching for the best Bitcoin ad network, visit MellowAds.