Wednesday, September 24, 2008

Frisörbesöket

Jag vet egentligen varför jag oroade mig inför frisörbesöket, just med tanke på att det bara var för två år sedan som jag bytte ut 180-kronorsfrisörer mot Lisa Wallmark på salong Wig i Stockholm.

Dessutom - som Jonas så välvilligt kommenterade det hela - "är nog ryska frisörer vana med tunt hår."

Nåväl, det finns inte så mycket att rapportera, förutom att det var knäpptyst i lokalen, inget frisörtjatter här inte. Men plötsligt avbröts tystnaden av en kvinna som ropade på en "Julia".

"Julia! Julia! JULIA! JULIA!", skrek frisören med accelererande stämma. Men när inget svar kom fortsatte den irriterade frisören: "ASSISTENTA JULIA!", varpå de andra frisörkollegorna stämde in i ropet: "ASSISTENTA JULIA!, ASSISTENTA JULIA!"

Då vaknade den stackars förskrämda frisörassistenten till slut till liv.

Till er som undrat var man hittar en helt okej frisör säger jag så här: Jag gick till Toni and Guy på Stoleschnikov perelouk 10, hus 3 och jag är varken nöjd eller missnöjd. Helt okej, eller, "normaljna", som vi säger här i Ryssland.

No comments: