Saturday, February 7, 2009

Alla kläder luktar vedeldsrök

I Sthlm igen och på väg till Frankrike i morgon bitti, piuh! Jag minns hur jag hånade Lasse FahlénTV4 som blev "utbränd" av allt resande han gjorde för tv-programmet När och Fjärrans räkning för några år sedan. Men när idag ännu en full engelsman kör rakt in i mig med sina tre meter långa skidor, när alla kläder luktar vedeldsrök (det luktar så i Bulgarien) och när ytterligare en full, svensk den här gången, man på planet brevid mig luktar så mycket svett att jag, också svettig (iförd min jacka som passar bättre på Antarktis en på ett 70-gradigt varmt flygplan om jag säger så), tvingades byta plats - då, just då, kunde jag lite smått förstå Lasse Fahlén.

Men nu ska jag som sagt till Chamonix, och det ska bli väldigt, väldigt härligt. Sen Moskva - ett bra tag -, det ska också bli härligt.

Ryssrapport från de franska alperna utlovas.

1 comment:

Anonymous said...

Du skriver riktigt kul!

Du är förmdoligen också riktigt rolig.

Genuint kul tycker jag att det är att du hånar och förstår Lasse Fahlén om När och fjärran. Jag är helt säker på att han heter Hasse Fahlén.

Riktigt extra kul blir det att Hasses bror heter Lasse och är legendarisk puckelpiståkare och f d förbundskapten.

Jag gissar att du kände till honom och det var därför det blev fel? Annars är din felskrivning helt otroligt slumpmässig.

Da svedanja