Sunday, February 15, 2009

Tänk ingenjörer från Götlaborg som äter nötter och russin som godis och som spänner fast bananer på ryggsäcken

Ber om ursäkt för min blogg-frånvaro, men jag hade inte räknat med följande:

- att en veckas skidåkning i Chamonix tillsammans med grupp (bestående av - tänk ingenjörer från Götlaborg som äter nötter och russin som godis, "skogsgodis", och som spänner fast bananer på ryggsäcken) skulle innebära uppstigning i ottan, stressande gallringsövningar för att placera oss alla i rätt offpistgrupper (tänk ångesten: "Kina Zeidler, un points, du åker ut"), sen tuff åkning utan fransk pardon tills systemen stängde varje dag.

- att snön skulle vara den bästa på väldigt, väldigt länge (fantastiskt!) i de franska alperna och att slaget om pudret skulle bli så blodigt.

- att hela vårt sällskap: syrran, Ebba, Anna K och jag, skulle drabbas av århundradets förkylning och däcka varje kväll efter att ha - bitit ihop under dagarna (vägrade duka under inför Göteborgarna).

Nu ligger jag nerbäddad hos pappa och mamma - snart tillbaka i Moskva och då ska jag inte göra annat än jobba, blogga och utöva all form av anti-sport.

No comments: