Tuesday, February 17, 2009

Jojo, nu är man sannerligen i Moskva igen


















På förekommen anledning: "Kina, äter du och Jonas nånsin middag hemma och är det bara 7/11 som gäller till frukost?" (Just precis den här frågan får jag ju ibland/ganska ofta av pappa/mamma (apropå balanserad livsstil).

Nej, brukar jag svara.
1. Det finns ingen anledning - mat är jäkligt dyrt i Moskva och
2. Tyvärr finns inte 7/11 i Moskva, men om det fanns hade jag gladeligen köpt min frulle därifrån.

Nåväl, en liten tankeställare fick jag trots allt och när jag så får följande mess av Jonas: "Det kanske finns pyttipanna hemma och vatten, obs, lite", så bestämde jag mig för att storhandla mat på vägen hem från flygplatsen.

Och självklart står jag snart där i kassakön (och upptäckte för sent...) med en tomat- och mozzarellasallad som kostar lika mycket som en halv Bulgarienresa (nu var det ju tur att vi fick Bulgarienresan sponsrad, annars hade jag mao varit helt utblottad efter det här matbutiksbesöket). 350 kronor för 8 tomatskivor och 7 mozarella-dito, sug på den ni!

1 comment:

Anonymous said...

Så du "storhandlar" på Globus Gourmet alltså? :) Inte billigast i Moskva om man säger så...