Thursday, April 24, 2008

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Skulle intervjua en "deputy" på US army i går till ett jobb om rekrytering inom armén. Hade förberett mig med både kontroversiella frågor (relaterade till Irak) och mindre kontroversiella (relaterade till vilken byrå de använder för sina rekryteringskampanjer).

Men.

Först och främst:

- Vet knappt vad en "deputy" är.

- Och direkt när jag ringt upp the deputy började jag stressa över att:

1. Mina pengar på skypekontot inte skulle räcka hela samtalet.

2. Att jag skulle tilltala honom (deputy och allt) fel, varpå jag direkt sa: "You guys" när jag refererade till UK och US army.

3. Att det faktum att jag direkt klämde ur mig att jag är "based (BASED?!) in Russia" skulle ha någon påverkan på vårt samtal.

"Mrs Zeidler, do you know the difference between a regular soldier and the army reserve?", sa deputy John M till sist.

Hoppas inte min redaktör Catrine J läser detta, gör du det kan jag nu meddela att jag har full koll efter att ha pratat med reservofficerskapten Fredrik Boqvist på plats i Sydafrika, för att reda ut ett och annat.

No comments: