Monday, April 7, 2008

"Take time off to managae your personal matters"

Gratis är gott och trevligt på alla sätt och vis. Tack.

Eftersom Jonas och jag i varsin kinesisk lyckokaka fick identiska lappar med texten: "Take time off to managae your personal matters" tänkte vi att en helg i Zermatt var precis vad vi behövde efter vårens tuffa reseschema. (!)

Sagt och gjort. Utan att kunna åka skidor (Knät. Som sagt) tillbringade vi 3 dagar på ett av alpvärldens tjusigaste anrättningar.

Mycket trevligt och lustigt att Jonas (som ändå äger all alpin utrustning som finns att köpa på denna jord eller i alla fall på Alpingaraget) när han packade verkar ha tänkt: "Zermatt = Stureplan, jag tar helt enkelt på mig rosa skjortan och pjattskorna och stekarfrillan när vi ska promenera i alperna". En syn värd att minnas.

Ebba var också i Zermatt (på bjudresa). "Mycket ryssar här", skrev hon i ett sms.

Annars fällde Jonas och jag mest upphetsade (och vid behov - kodade) kommentarer som:

"Undrar om kvinnan i hörnet därborta är hon som har skrivit en bok om en pojke som är trollkarl?"

"BÅDE hon och han har lyft sig!"

"Hmmm... den där familjens helg kostade lika mycket som min och Anna Falks första asienresa. Då var vi borta i tre månader."

No comments: