Wednesday, April 9, 2008

Moskvas Stureplan

Att sitta hemma på kammaren och jobba är inte jätteinspirerande. Därför har jag "hyrt" in mig i Jonas företags lokaler. Adressen? Jajamensan, Tverskaja 16 - Moskvas Stureplan. (Den enda skillnaden skulle väl vara att risken för att bli påkörd av en bil på gatan för att sen tvingas muta ambulanschauffören för att köra dig till sjukhuset kanske är något större här i Moskva).

Annars är det ungefär samma sak. Handlar frulle på anrika Jelesevskijs saluhall. Kunde lika gärna varit anrika Sturegallerian (minus det faktum att pesonalen på Jelesevskijs inte anser man ska äta mackor till frukost, bara till lunch - detsamma gäller färsk juice - och därför har plockat bort sortimentet tills de anser att det är lunchdags - 12.30).

Brevid mig sitter Bisse. Vi kanske inte satt brevid varandra på Stureplan tidigare, men väl i Uppsala.

"Du kommer väl inte störa Jonas", undrade pappa oroat. Nej pappa. Jag kommer inte störa Jonas. Jag har lokaliserat kaffeautomaten och toaletten (och Jonas assistent Tanja). Det här ska bli spännande.

To be continued

1 comment:

Anonymous said...

Tanja är faktiskt min assistent också.