Thursday, December 18, 2008

Svenska tjejer vs ryska brudar

Eftersom helgen i Åre inte ägnades åt att lösa livets stora gåtor om jag säger så (det smartaste vi pratade om var väl vad väderfenomenet kallas, alltså det väderfenomen som gör att det är 25 minus i dalen och 3 minus på toppen, inversion tror jag visst att det heter), och eftersom jag vaknade i morse efter gårdagens supertrevliga middag hos Kicki N med en känsla av att gud vad jag babblar om oviktiga saker, har jag heller inget att skriva om på den här bloggen.

Tur då att jag har en kompis i Moskva som underhåller mig med små mejl som jag kan publicera. Tja, sen kan man ju orda om hur viktiga och intressanta hans spekulationer är, men, nåväl.

"Tja! Jag drar nog till Verbier efter nyar.. Min kara devushka* Katia forsoker tvinga mig att ta med henne! Jakla rysskabrudar! Bortskamda som fa.. tacka vet jag hederliga svenska tjejer som nojer sig med en Bio med popcorn & valfri lask."

Vad var det Passion for Business skrev i senaste numret? Att svenska tjejer borde bli mer "bråkiga"?

*Tjej

No comments: