Monday, December 8, 2008

You want to remove hair and do a botox, yez?

Åh, som jag just nu får höra massa spännande saker om doing business in Russia som jag tyvärr inte kan berätta - än. Så, i brist på smaskiga oligarkstories kan jag dra denna istället: Är nämligen lite oroad. Ska till Åre på torsdag för säsongsinvigning och har tränat rätt hårt den här hösten för att förra årets knäskada inte ska upprepa sig (den orsakades ju iofs av för hårt spända bindningar, men ändå: jag är ännu inte helt återställd).

Nåväl: All denna träning har gjort att jag har fått ont i hela kroppen, lagom till torsdag. I panik går jag till en massör, lägger mig till rätta, får höra att jag än så länge inte har så mycket celluliter "men de kommer", att jag måste skydda mig mot solen året runt för att jag har "bristningar i ansiktet", att jag måste stretcha för att jag är fylld med "otrevlig mjölksyra" och annan fakta på ett typiskt, rättframt sätt. Slumrar till. Bara för att vakna till följande konversation per telefon:

- You want to remove hair and do a botox, yez?
- Ok, so in which order do you want to proceed? Botox first, hair removal first?
- Ok it doesn't matter. So, see you soon.

Fem minuter passerar. Den ryska spa-personen får en rysk utskällning av sin chef. Tydligen har inte samtalet varit till belåtenhet.

- Yezzz. It's me again. I'm sorry. I didn't get the hair part. Which hair part of the body do you want to remove. Lower. Ok. Oh? You're moving to Dubai? Yes, I'll tell your nail sculpturist she's done a good job with your nails. Bye bye!

No comments: