Monday, December 1, 2008

Vägen till ryssarnas hjärta









































Som sagt. Ryssar har generellt kanske inte de muntraste av uppsyner om jag uttrycker mig försiktigt.

Men jag tror att jag och mina kompisar har kommit på ett knep:

Bege dig ut på stan klädd som Snegurochka (Fader Frosts blida och söta medhjälpare), (precis som EF i Rysslands slagkrafiga chef Malin C fick göra i söndags under sin möhippa) och köp en påse godis (en påse räcker med tanke på att det inte finns några barn i den här staden) och dela ut till de barn som trots allt finns, till poliser, parkeringsvakter och till övriga militärer och vakter.

Och vips så förvandlas det ryska folket till ett glatt, trevligt, vänligt, intervjuande och godissmaskande folk.

Jag är överväldigad.

PS: Det går generellt lätt att muta ryssar med godis och kakor. När en rysk kvinna ska banta så avstår hon från det mesta, ja, hon kan till och med undvika att äta under några dagar, men från sötsaker avstår hon inte: "Hjärnan behöver glykos", lyder den vedertagna förklaringen.

No comments: