Wednesday, June 10, 2009

Just fylledoften på morgonkvisten blev inte heller bättre av värmen om jag säger så

I morse tänkte att jag skulle skippa gymet och ge mig ut på en morgonpromenad istället, jag menar, Moskvaborna börjar inte jobba förrän cirka 11 på förmiddagen, alltså borde det vara tomt på gatorna. Trodde jag det. Lyd mitt råd, ta inte en morgonpromenad/power walk i Moskva i 40-gradig värme:

- Värmen gör att de redan befintliga lukterna intensifieras.

- Människorna går tydligen till jobbet tidigare än jag trodde. Kl 0800 i morse mötte jag 17 miljoner av dem.

- Tur att jag hade solglasögon på mig, för annars hade jag fått fem ton vitt ludd från träden i ögonen. Vilka träd kommer luddet ifrån? Äckligt, är vad det är.

- Jag vet inte, men öl och vodka vid 8-snåret har väl aldrig varit min grej, men det råder ingen tvekan om att ungefär hälften av de 17 miljoner invånarna i den här staden är av motsatt åsikt. Och just fylledoften på morgonkvisten blev inte heller bättre av värmen om jag säger så.

No comments: