Wednesday, November 14, 2007

Galosher och gasmask, tack!

Mitten av november och hos familjen Zeidler betyder det att det är dags att skicka in önskelistan inför jul. Pappa Peters ser likadan ut år efter år (strumpor/slips), även om han i år chockade oss med: "Pol Potts cd".

När jag bodde i New York var det min tur att chocka familjen med önskemål om diverse it-väskor, cashimiroutfits och skidresor till borte Iran. Det enda som fattades då var ett privat jetplan och en egen skärgårdsö. Då slutade det att pappa sa: "Äh, den här skiter jag i", och kastade min önskelista.

Nu bor jag i Moskva och önskelistan borde bli mer sansad. Galosher (så man slipper paja skorna med hundbajssnö, mirakelmedel mot Moskva-hy och Moskva-hår och gasmask till metron (det blev inte bättre av att folk bär tjocka jackor), kanske?

No comments: