Monday, November 12, 2007

Those rare moments

Skulle åka till Microsoft för att göra en intervju. På något sätt strulade det lite med skjuts men till sist dök Pavel upp, komplett med head set, mörktonade rutor och några ord engelska i bagaget.

Jag kände mig som en very important person.

Vi kör dit. Han kör mig hem. Och då är probkan, trafikstockningen, värre än vanligt. Efter 3 1/2 timme med Pavel har jag hetsmessat hela världen, hållt på att kissa på mig och fått skjuta middag fram och tillbaka.

Det blir dags att betala och jag märker att 3 1/2 timme i samma bil har satt sina spår. Pavel ser nu ser annorlunda på vår relation:


P: No. I don't want money.

K: Why? Take the money!

P: No. I don't want money.

K: Take the money!

P: No.

K: (med hög röst): Take the money!

P: (med hög röst): You are a very beautiful woman!

Ha!

Man ska lära sig att värdesätta de få gånger en rysk man ger en uppmärksamhet.

No comments: