Tuesday, November 27, 2007

Härliga killar

















Jag är lite sjuk. Det händer inte så ofta men när det väl händer är det inte så roligt. Sängliggandes funderar jag över följande:


- Svenska tidningar skriver om att journalister bjuds på mutresa för 3000 kronor till Paris av franska modeföretaget La Redoutte. Ryska tidningar skriver (tyvärr inte) om det faktum att ryska tidningars frihet att skriva vad de vill verka blir mindre för varje dag som går. Från begränsade till mycket begränsade, mao.


- Att jag så gärna skulle vilja dela med mig av skönsången som Martyn Andrews Andrews Martyn (han till vänster) (speciellt namn kan man tycka) underhöll oss med förra veckan i en hiss på Moskvas schyssta Sky Lounge. Men med risk för att låta som Sveriges största bloggerska Katrin Schulman tänker jag inte ens försöka ge mig på att lägga upp filmsnutten här. Den andra personen är Vincent Vitlock, hans stämma vet jag inget om.

Sky Lounge: Russian Academy of Sciences Leninsky Prospekt, #32a (metro Leninsky Prospekt, walk towards the tall buildings with the orange roofs). 22 våningen.

No comments: