Thursday, November 29, 2007

"You are my first client, do you like me"?






















Det är någonting med mig och taxichaufförer - eller snarare, det verkar inte bara vara jag som råkar ut för detta, Marika Waern blev häromdagen friad till i en taxi, av en taxichaufför.

I alla fall. Med liggsår nära förestående parvlade jag mig igår upp från sjuksängen för att ta mig ner på stan. Artur, "taxichaufför" plockar upp mig.

När vi har avverkat de första artighetsfraserna (var kommer du ifrån? Sverige? jahaja, jag är från Armenien/Georgien/Tjetjenien) gick han rakt på sak: Are you married?

Jag: Da.

Arthur: Show me the ring!

Så där sitter jag, med liggsår och allt och hivar stressat upp ringarna för att bevisa sakernas tillstånd.

Men Arthur är också gift visar det sig, med Amelia. Och egentligen är han inte taxichaufför (det är ingen). "You are my first client, do you like me"?

No comments: