Thursday, April 2, 2009

Det bor en höjdare i vårt hus

Det bor en "höjdare" i vårt hus, antagligen politiker. Hans livvakt är säkert två meter lång och lika bred. I går anlände vi samtidigt till vårt gemensamma hus (jag gåendes, han i nån skottsäker bil). Jag hade, när jag såg att han var i antågande, rusat jag hemåt, tänkte att det kunde vara kul att åka hiss med "höjdaren", kanske ställa nån fråga.

Icke. Den argsinte - och beväpnade - livvakten blockerade hissen, spände ett par svarta ögon i mig och lät mig förstå att det inte skulle komma på fråga. Jag log vänligt men samtidigt lite med blicken "nu njuter du av din maktposition, va, din tönt". Men då spände han blicken än mer och såg ut som om jag inte hade många minuter kvar att leva om jag inte tog två steg tillbaka och slutade le. Så jag tog två steg tillbaka och slutade le.

No comments: