Monday, April 20, 2009

NobuNobuNobuNobuNobuNobuNobuNobuNobuNobu

När det i Stockholm öppnar en ny, trendig restaurang med bra pr-arbete bakom invigningen besöker och pratar alla om den enda specifika restaurangen - tills en ny och bättre/coolare öppnar. Så var fallet med t ex Berns asiatiska och nu senast med Story Hotel.

Så, man skulle kunna tycka att Moskva, en stad med 17 miljoner invånare, skulle ha utrymme nog för att fokusera på mer än ett ställe åt gången, men icke.

Nobu har som sagt öppnat och så här går tongångarna för tillfället:

- Jag ska gå på Nobu.
- Jag har varit på Nobu.
- Jag har för avsikt att gå på Nobu snart.
- Jag har presenterat mig för restaurangchefen på Nobu, han är supertrevlig.
- Jag har ett bord på Nobu på lördag, hänger du inte på är du en idiot, men anmäl dig INNAN MÅNDAG INGA AVBOKNINGAR ACCEPTERAS.
- Tjejerna på Nobu är mycket snyggare än dem på Soho Rooms.
- Jag brukar gå på Nobu i London och i New York - så jag är rätt blasé, men jag ska väl besöka Nobu i Moskva för att se om det håller samma kvalitet.
- Robert de Niro var på öppningen av Nobu och jag var nästan där.

PS: Jag har då rakt inte varit på Nobu i Moskva.

No comments: