Wednesday, April 8, 2009

Min dag

Min dag:

- Vaknar klockan sex efter en hyfsat sen middag och lämnar köket som ett bombnedslag, sorry Jonas.
- Åker till flyget.
- Måste betala övervikt för skidorna på flygplatsen. Ställer till med en mindre scen.
- Måste köra min handväska två gånger genom scannern. Skäller ut flygplatspersonalen som hotar med att tillkalla "security".
- I passkontrollen tror de inte att jag är personen på bilden i passet (jag sunkig, bilden fräsch). Tårana bränner.
- När jag ska köpa kaffe kan de, som vanligt, inte växla en tusenrubelsedel. Jag får ett mindre, men dock, utbrott.
- Blir väl (!) bemött (jag med, Marika!) på ryska ambassaden i Stockholm.
- På Polisen har de förståelse för min, minst sagt, röriga visum/pass och extrapasshistoria och "löser problemet", varpå jag, igen med tårarna brännandes under ögonlocken, utbrister: "Tack snäääälla, snäääälla för er flexibilitet...."

Moskva är inte bra för min redan korta stubin, det kan konstateras.

No comments: