Tuesday, April 21, 2009

PMS?

Några saker som händer i Moskva just nu:

- Det är snöstorm ute. Jag älskar snö (eller snarare vinter). Men nu är det den 20 april och ifrågasätter högt och ljudligt varför jag bor i ett land som har sämre väder än Sverige (där det för tillfället tydligen är rena rama Thailand efter vad jag har förstått).

- I helgen höll ryska Pirate Bay-supportrar demonstrationer och undrade vad f.. vi håller på med. "Nej, Sverige kan man ju inte besöka - ett land som fängslar in Pirate Bay-grundarna".

- Lyxproblem: I morse kom jag på personalen på mitt spa/gym att fylla på de lyxiga Espa-shampoflaskorna med billigt skitshampo, så som pappa gör när han bor på hotell.

- I helgen kommer Lady Gaga ("Poker Face") till Moskva och till nattklubben Famous. Om man tycker att poppoppoppokkker face är en innovativ partylåt ska man alltså parvla sig dit.

1 comment:

John said...

Ja, låten är nog mer innovativ än klubben alltid.. Men det säger kanske inte så mycket!

Bloggtips: http://moscowmaximum.blogspot.com/