Monday, March 16, 2009

"Are you going to a fraternity party?"









































Jonas
och jag hade fest i lördags, ("Jonas och Kina spritfest - Moscow edition"). 55 pers och två bartenders som serverade alla gäster fin-fina drinkar och shots på löpande band var konceptet. Men de två bartenderna, Nikita och Roman, var inte bara hejare på att röra ihop perfekta jordgubbsmohjitos, de funkade även som manliga stand-ins när Jonas intresse för kvällens outfit avtog.

Så här:

Jag visade upp mig i en nyköpt, enligt svenska mått, fantastisk grå Acneklänning: "No, to homey", löd betyget från Roman och Nikita.

Jag visade upp mig i en 12 dollars slinkig sak, köpt på loppis i Williamsburg. "It's all right", sa Roman. "You'll rule the party", sa Nikita.

Jag visade upp mig i en rosa sak som jag hade på mig på sex bröllop förra sommaren. "Den trasan", sa Jonas. "You look like a happy school girl, but it's not fancy or anything," sa Roman och Nikita.

Jag visade upp mig i en skitsnygg coctailblåsa från Zara. "Are you going to a fraternity party?, undrade Nikita och Roman.

Så det blev en blå Betsey Johnsonklänning med otvättbara hårspraysfläckar (från Lucia i Åre) både fram och bak, men med tanke på antalet nymoderna och färgglada shots som serverades var det nog ingen som lade märke till dem.

No comments: