Saturday, March 21, 2009

Nu är jag i god damn mother Russia for real

Jag är alltså i Kamchatka.

Det tog exakt två minuter från att vi anlände till flygplatsen tills dess att Jonas/Filip träffade sina ryska machokompisar från förra året. Det tog ytterligare en minut tills cognacen (cognac!) korkades upp.

Flygresan blev alltså en blöt tillställning som spetsades med en två meter lång och två meter bred, rysk aggressiv Ivan Drago-look alike som skrämde slag på hela planet och som satt brevid oss. Han hotade folk, slet sönder inredningen, visade stolt sina "dokument" (kapten på en rysk ubåt) (och sina muskler), slet ut mina hörlurar ur öronen på mig och viskade "toilet?", lyfte upp Filip i sitt knä, hällde sprit på golvet, pratade mobiltelefon under resans gång osv.

Ja ni fattar. Nu är jag i god damn mother Russia for real.

Nu är det eftermiddag och Jonas och Filip är utslagna och jag jobbar. Utanför hotellet är det tre meter snö och jag har redan blivit varnad för brunbjörnar.

Återkommer.

1 comment:

Anonymous said...

Sover inte brunbjörnar när det är snö? Eller har de speciella björnar som är vakna om vintern?